Om oss

Vi är ett föräldrakooperativ som håller till i en gammal byskola byggd kring 1850. Förskolan är belägen i Prästhög 15 km söder om Arvika och 4 km från Klässbol.

Vår fantastiska förskola ligger mitt i skogen! Här är omtanke om natur och miljö något som genomsyrar verksamheten och vi vistas mycket ute på vår stora gård, odlar grönsaker i "barnens trädgård", har uteluncher runt vår grillplats samt leker i skogen som ligger inpå husknuten.

Förskolan följer gällande skollag och Läroplan för förskolan och därtill har vi lokala mål satta av personalgruppen och styrelsen.

Vi har erfarna, utbildade pedagoger som gillar sitt jobb! Vi har en engagerad föräldragrupp som vill skapa den bästa förskola för sina barn och vi har ett nära samarbete med hemmen. Föräldrarna erbjuds stor inblick i verksamheten då de är båd arbetsgivare och medlemmar i Högeruds Ekonomiska Förening.

All mat lagas från grunden av vår kokerska och vi efterstävar mat som är närproducerad och ekologisk.

Menyn anpassas efter årstid och tillgång för miljöns skull. Vi har alltid minst en vegetarisk lunch varje vecka och det finns möjlighet att få vegetarisk kost varje dag om så önskas.

Våra öppettider är måndag till fredag 06.30-17.00. Vi håller stängt fyra veckor på sommaren och har stängt för planering 3 dagar varje termin.